ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (OKUL) HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
(AĞIR VEYA ORTA DÜZEYDE ZİHİNSEL ENGELLİLER/ OTİSTİK ÇOCUKLAR)
(AĞIR VEYA ORTA DÜZEYDE ZİHİNSEL ENGELLİLER/ OTİSTİK ÇOCUKLAR)
DERSLER
|
|||||||||||||
İlkokul
|
Ortaokul
|
||||||||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
||||||
Toplumsal Uyum Becerileri
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
|||||
Hayat Bilgisi
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|||||
Dil ve Konuşma Gelişimi
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|||||
Okuma Yazma
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
||||||
Matematik
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
|||||
Beden Eğitimi
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|||||
Görsel Sanatlar
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|||||
Müzik
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|||||
Beslenme Eğitimi
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|||||
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
||||||||
Trafik ve İlk Yardım Eğitimi
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
||||||||
Rehberlik
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|||||
ZORUNLU DERS SAATİ TOPLAMI
|
26
|
28
|
28
|
30
|
27
|
27
|
27
|
27
|
|||||
Seçmeli Dersler
|
8
|
8
|
8
|
8
|
|||||||||
Serbest Etkinlikler
|
4
|
2
|
2
|
||||||||||
TOPLAM DERS SAATİ
|
30
|
30
|
30
|
30
|
35
|
35
|
35
|
35
|
ZORUNLU DERSLER
ÇİZELGENİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
12.“Rehberlik” saati programı BEP birimi tarafından “Özel Eğitim Uygulama Merkezleri Rehberlik Programı” doğrultusunda planlanır.
13.Özel eğitim uygulama merkezlerinde, öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı” (BEP) hazırlanarak uygulanır.
-
Okutulacak seçmeli dersler; okulun ve çevrenin şartları, öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçları
ile velilerin görüşleri de dikkate alınarak “Özel Eğitim Okul ve Kurumları Seçmeli Dersler
Listesinden” öğretmenler kurulunca belirlenir.
-
Seçmeli dersler iki (2) ya da dört (4) saat olarak seçilebilir.
-
Herhangi bir seçmeli dersin seçilebilmesi için o dersin bir önceki yılda seçilmiş olması şartı
aranmaz.
-
Okullar, öğrencilerin ihtiyaçlarını dikkate alarak seçmeli ders çeşidini Bakanlık onayı ile
artırabilirler. Bu durumda, hazırlanan program ilgili Genel Müdürlüğün görüşü ve Talim ve
Terbiye Kurulunun kararı ile uygulamaya konulur.
-
Çizelgede yer alan dersler haftanın günlerine eşit ağırlıklı olarak dağıtılmalıdır.
-
Çizelgede yer alan “Beslenme Eğitimi” dersi her gün 1 saat olmak üzere öğrencilerin
beslenme saatinde gerçekleştirilir.
-
İsteyen okullarda 8 ders saatine kadar okul ve çevrenin şartları ile öğrencilerin bireysel
özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak; sanat etkinlikleri, sportif çalışmalar, sosyal ve kültürel etkinlikler ile özel eğitime yönelik her türlü eğitici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi okul yönetiminin kararına bağlı olarak uygulanabilir.
-
BEP birimi tarafından serbest zaman etkinlik saatlerinde kurumun ve çevrenin şartları ve
öğrenci ihtiyaçları dikkate alınarak programda yer alan “Serbest Etkinlikler Listesi’nden
etkinlikler seçilir.
-
Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu tarafından Özel Eğitim Uygulama Merkezlerinde bireysel
eğitim alması uygun görülen öğrencilerin haftada toplam 10 saatlik ders dağıtım çizelgesi
öğrencinin öncelikli ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanacaktır.
-
“Toplumsal Uyum Becerileri” dersinde öğrencilerin performans düzeyleri ve ihtiyaçları göz
önüne alınarak ilk sınıflarda ağırlıklı olarak öz bakım becerilerini kazandırmaya yönelik
çalışmalara yer verilir.
12.“Rehberlik” saati programı BEP birimi tarafından “Özel Eğitim Uygulama Merkezleri Rehberlik Programı” doğrultusunda planlanır.
13.Özel eğitim uygulama merkezlerinde, öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı” (BEP) hazırlanarak uygulanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder